Med relationen i centrum
Backbone CRM ger dig full kontroll på din kundrelationer. Genom att samla all information om dina kunder på ett ställe kan du fokusera på att sälja istället för att leta.
Kategorisera på ditt sätt
Alla har olika behov av att kategorisera sina prospekts, kunder, etc. Detta har vi tänkt på när vi utvecklat Backbone CRM. Ni kan själva enkelt anpassa vilken information ni önskar hålla ordning på och självklart bestämmer ni också terminologin.


Ingen information längre bort än ett klick
I Backbone CRM sätts relationen i fokus. Du måste snabbt kunna få en överblick hur kundens engagemang ser ut. Det kan vara information om senaste kontakt, uteliggande offerter, obetalda fakturor etc. Därför låter vi dig nå all denna information direkt i systemet utan att behöva tappa fokus på det du arbetar med just nu.
Full kontroll på din pipeline
Givetvis kan du spara alla dina pågående affärer, från ett lead till avslutad affär, i Backbone CRM. Ni mappar er befintliga säljprocess direkt i systemet och sen är det bara att köra igång. Med hjälp av den fördefinierade pipelinevyn i Backbone CRM får både den enstaka säljaren och säljchefen full kontroll på hur det ser ut i realtid.

Backbone CRM låter dig

Spara företag och kontakter
Du väljer själv hur du vill definiera företag och kontakter i Backbone CRM. Ska företagen bara ha ett namn och en adress, eller ska man spara antalet anställda, kategori och kundtyp med?

Snabbt hitta relevant data
All information som ni väljer att hålla ordning på måste enkelt kunna sökas fram och användas för säljdrivande aktiviteter. Vill du få fram alla företag som köpt något av er senaste 2 åren men som ni inte haft kontakt med och utifrån den listan skapa en ringlista till ansvariga säljare? Inga problem!

Anpassa och spara aktiviteter
I Backbone CRM kan du välja bland över 20 fördefinierade aktivitetstyper eller skapa dina egna, anpassade just efter hur dina säljare arbetar. Backbone CRM ska kännas som ert egna system!

Hämta data via mobilen
Vi arbetar mer och mer på våra mobiler. I Backbone CRM kan du enkelt slå upp dina kontakter och företag när du är utanför kontoret. Kalendern kan du enkelt synka mot din Outlook-kalender så du inte missar några aktiviteter!

Ta fram statistik i realtid
Backbone CRM är ett realtidssystem vilket gör att alla rapporter du använder visar hur det ser ut exakt vid det tillfället du tar ut rapporten. Självklart kan du även jämföra mot tidigare perioder för att se hur ni ligger till jämfört mot ex. samma månad förra året. Alla rapporter kan ni enkelt ta vidare till excel.

Börja enkelt och väx
Vi har både ett system och en affärsmodell som låter dig börja enkelt och avskalat men med möjligheter lägga till funktionalitet över tid. Varken du eller vi vet vilka behov/krav som finns om 12, 24, 36 månader men med Backbone CRM kommer ni kunna växa med systemet och på så sätt bli skalbara.